Paardrijden en surfen - Reisverslag uit Pavones, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu Paardrijden en surfen - Reisverslag uit Pavones, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu

Paardrijden en surfen

Blijf op de hoogte en volg Manja

12 September 2014 | Costa Rica, Pavones

Dinsdag hebben we met de hele groep een tocht te paard gemaakt van 4,5h. Ik zat op Lulu. Eerst een stuk over het strand, we mochten gelijk in gallop, helaas was Lulu erg sociaal en stopte hij om de zoveel meter om achterom te kijken waar de rest bleef. Daarna de jungle in, al snel best stijl klimmen op smalle paadjes, Omhoog moesten we de teugels loslaten om ze zelf hun weg te laten zoeken. Lulu vond het pad niet zo spannend of was gek op struiken, want liep het liefst met naast het pad doorde struiken en bomen, ik heb menig tak moeten ontwijken. Tussendoor hebben we apen, wasberen en luiaards gezien. Op n kam hebben we pauze gehad en sinaasappels uit de bomen geplukt om leeg te drinken. Over vlakke stukken konden we weer lekker racen, dit keer vond Lulu het wel leuk en wilde de voorste paar goed bijhouden (met de liefde voor bomen en laaghangende takken). Terug naar beneden gingen we door modderpaden waar we soms hele stukkn naar beneden gleden. Iedereen zt helemaal onder! Het was echt een geweldige tocht waar ik nog een paar dagen van nageniet vanwege spierpijn en blauwe plekken. Ik ben al lang niet zo stijf geweest! Gisteren heb ik samen met Loreina, Luca, Diana en Menno (laatste stel is een dag eerder aangekomen) een boottocht gemaakt, gesurft (Loreina en ik niet) en gehiked. Dolfijnen gezien, walvissen, veel verschillende apen, makaws (papaaien) en andere vogels. Een stijle klim naar een waterval en daar gezwommen. We moesten opschieten want zou gaan stormen. De terugweg was ook stormachtig, hele hoge golven, met soms echt een afgrond, zaten we daar in ons gammele bootje met scheuren erin, de eigenaar was de helle tijd met een emmertje in de weer om hem leeg te scheppen. Onderweg id verte nog een grote walvis uit de zee zien springen, in volle gedaante, heel indrukwekkend. Toen we aankwamen barste het 5min los, storm, onweer, was blij dat we in de auto zaten. Becci mn reismaatje is n paar dagen naar de yogafarm en ik zit nu alleen in de dorm.

Vandaag wezen surfen, les gehad van Harley (was ook onze gids gisteren). Hij is een van de weinige die goed gebruikt maakt van het toerisme (en is daarom erg duur). Hij kan als enige in de buurt Engels. Hij heeft een prachtig huis, zelf ontworpen en laten bouwen. Gisteren had hij geen lunch en drinken meegenomen en nam gewoon van ons, vroeg er niet naar, pakte het gewoon en geen dankjewel. Vandaag werd ik na een uurtje goed surfen ontzettend zeeziek en ben uit het water gegaan. Ik moet wel volle pond betalen, terwijl ik driekwart niet heb gevolgd, uitleg kregen we ook niet. Even kijken wat je voorkeursbeen was. Daarna zei hij; peddelen peddelen peddelen, staan staan staan. Thats's it. Geen uitleg over golven etc. Beetje jammer, erg slim...

Net jonge kokosnoot uit palmboom gehakt/gesneden en opgedronken. Er is in deze uithoek erg weinig fruit te koop, alleen banaan. Want verheugde me op heeeel veel fruit. Er is ook geen pinautomaat en mn geld raakt op, dus zit mn volgende bestemming te plannen, waarschijnlijk Uvita.
Foto's heb ik niet echt, staan op mn digi camera en niet op mn telefoon, waarop ik dit schrijf.
Pura vida!

• 12 September 2014 - 08:09

Marianne:

Geweldig!

• 12 September 2014 - 15:47

Helma:

Jeetje Manja wat een mooie en spannende dingen maak je mee, gewoon walvissen gezien he, en natuurlijk geen foto's jammer.
    Hoe kan het dat jij stijf bent, je bent hartstikke lenig, grapje, 4 uur op een paard tja daar moet je andere spieren voor gebruiken!

Wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent, hier gaat alles z,n gangetje en is het voor de tijd van het jaar geweldig weer, ze verwachten volgende week 25 graden! Hoezo de natuur is aan het veranderen?

Geniet lekker verder van al dat moois en een fijn weekend en rest van de vakantie gewenst!

Liefs

Helma

• 12 September 2014 - 17:41

Ingeborg:

Wat fantastisch!
    Lukte dat nog goed paardrijden? Is denk ik al weer een tijdje geleden toch? Klinkt allemaal echt paradijselijk. Super vet al die dieren, jammer dat je ziek werd tijdens het surfen maar jou balans zal wel heel goed zijn na al die power yoga!
    Geniet nog lekker! liefs Ing

• 12 September 2014 - 19:24

Tomas:

Wat een leuk verhaaltje weer :) vooral al die dieren die je ziet, echt heel gaaf! veel plezier op je volgende bestemming, hopelijk is daar meer fruit hahah.

groetjes ook van Roos

• 14 September 2014 - 19:39

Beate:

Wow manja dat klinkt echt heerlijk allemaal. Tja en de struiken-je krijgt wat je verdient;-) ga zo door dikke kus