Paradijs - Reisverslag uit Pavones, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Pavones, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu

Paradijs

Blijf op de hoogte en volg Manja

08 September 2014 | Costa Rica, Pavones

Ik slaap nog erg slecht. Om 1-2h ben ik klaar wakker, rond 5.30h sta ik altijd maar op. Ik hou het gelukkig wel vol om wakker te blijven tot 21.30-22.00h.

Zaterdag ben ik met becky (Britse die ook naar de yogafarm wilde gaan) naar een ecomarkt geweest. Daar lekker ontbeten. Om 8.30 gaan we met de auto van twee duise jongens naar een stad (puerto jimenez) richting yogafarm. Becky doet alles al helemaal op haar gemak, goed ingeburgerd. Ik moet er nog aan wennen, wil toch graag optijd weg, want het is 8h met de auto en het wordt vroeg donker met ongeasfalteerde wegen. De auto wordt helemaal volgestauwd, we kunnen er bijna niet meer in. De weg is behoorlijk stijgend, naar 3100m en is daar 11graden! Veel regen onderweg. We lunchen ergens langs de weg, een soort kolibri farm, misschien wel 40kolibries! Onderweg rijden we bijna n paard aan, die we in het donker niet op de weg hebben zien staan, we moesten behoorlijk hard remmen en stonden precies ervoor stil, paard keek niet op of om. Het hostel in puertez jimenes is er eenvoudig, en raar genoeg worden de deuren met hangsloten dichtgemaakt. Ik heb geen sleutel dus kan niet zelf naar buiten.

Om5.30 was iemand met zn truck bezig, de hele tijd gassen maar niet wegrijden, helslawaai! Ben maar opgestaan en langszaam ontbeten. Ik had nog fruit van de markt en heerlijk ontbeten; rambutan, maracuja en sinasappel. Becci heeft uitgeslapen waardoor we de ferry van half 9 gemist hebben, ze is ook de sleutel kwijt. de volgende gaat om half12 zijn we achter gekomen. Het is best moeilijk communiceren, niemand spreekt engels en spaans is heel raar. Eten en drinken is dezelfde prijs als in Nederland, cola is 1500C dus 3$ En pizza $9. De boot naar Golfito duurt n half uurtje, daarna nemen we n taxi die we delen met een spaans stel. Ze willen naar Pavones om te surfen, wij gaan een stukje verder, punta banco (rancho burica), en ze besluiten mee te gaan. Ondertussen heb ik besloten naar het hostel te gaan en niet de yogafarm. De weg is een ramp, vol kuilen en hele smalle bruggetjes die je niet vertrouwt. Onderweg zien we nog een krokodil in een watertje! We gaan steeds verder van de bwoonde wereld en rijden langs de zee en palmbomen, prachtig!!! Aangekomen bij het hostel is ongelovelijk, echt n paradijs, ik kan niet ophouden met glimlachen! Een mega tuin met palmbomen, papayabomen, waterval, hangmatten en aan het strand! Je ziet de zonsondergang en daarna komen de apen uit het bos (jungle) en spelen hoog in de palbomen. Becci besluit ook te blijven. En we delen samen een dorm, want we zijn de enige! De rancho wordt beheerd door een Nederlands stel en er is ook nog een vrijwilliger. Ze hebben net voor ons gekookt, dat hoef ik de komende tijd ook niet meer te doen! Denk dat ik hier niet meer wegga!!! Een paar foto's voor het idee, Becci heeft rondgelopen met mn telefoon. Ik ga morgen aan de slag!

  • 08 September 2014 - 06:48

    Ben:

    Je bent er dus, dat ziet er prachtig uit, wat je zegt: een paradijsje

  • 08 September 2014 - 09:07

    Marianne:

    Spannende tocht en gelukkig uiteindelijk de moeite waard, heel mooi. Gisteren op de opening van de tentoonstelling van Sjoerd in de Honigfabriek heb ik Bregje gesproken, zij gaf als aanrader de plaats Montezuma met hostel Luz en el cielo(heeft ook ontbijt), voor het geval je toch nog iets anders wilt zien en ervaren...:)

  • 08 September 2014 - 15:47

    Ingeborg:

    Wauw klinkt heerlijk!!! Ben benieuwd of jullie nog bij de yogafarm uitkomen haha.

  • 08 September 2014 - 18:55

    Roos:

    Leuk om te lezen. Best spannend allemaal maar nu op een hele mooie plek! Fijn! Veel plezier.

  • 10 September 2014 - 09:40

    Mathilde:

    Wauw klinkt erg leuk door het donker een paard aanrijden, haha. Wat leuk dat je in Costa Rica zit staat ook op mijn places to go list. Erg leuk ook dat je een blog bij houd, Hoop snel weer iets te lezen. Veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Pavones

Rondtrekken door Costa Rica

Met de rugzak naar Costa Rica om te surfen en te genieten

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2014

Laatste blog

27 September 2014

Vagos Place

22 September 2014

rescue centre

17 September 2014

Tico flirt

15 September 2014

Dag rancho burica
Manja

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 4498

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 Oktober 2014

Rondtrekken door Costa Rica

Landen bezocht: