Tico flirt - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu Tico flirt - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu

Tico flirt

Blijf op de hoogte en volg Manja

17 September 2014 | Costa Rica, Uvita


Eindelijk goed geslapen! Heerlijk haha. Om 6h werd ik wakker, ben niet de enige, om 7h is er ontbijt maar eerst doe ik wat yoga. Ben weer een stuk minder stijf maar nog niet de oude, nu weet ik hoe mijn cursisten zich voelen! Er is heel veel keuze voor ontbijt, eigenlijk alles wat bij de rancho ook was maar nu moet ik kiezen. Beetje jammer, vandaag wordt het groenteomelet met aardappelen. Hoeveelheid was goed, heel bord vol, aardappeltjes waren niet zo lekker. Ik ben denk ik wel erg verwend met de rancho!
De eerste avond zat er n jongen naast me, ook alleen en merkte dat hij contact zocht, had ik eerst geen zin in. Was aan het eten, had mn vork stevig vast ;) maar toch maar gesprekje aangegaan. De volgende dag wilde hij naar de waterval gaan. Ben meegegaan. Was nog een hele klim, gladde stenen, erg smalle en modderige paadjes, leuk! onderweg een luiaard gezien. Ik had er niet aan gedacht om bikinibroekje aan te doen, dus ben maar in mn shorts het water in gegaan, in de hoop dat die in de hitte wel zou drogen (niet het geval, gaat dagen duren denk ik). Waterval was mooi en water heerlijk verkoelend. Om half 11 waren we alweer terug. Hele dag nog voor me. Had bedacht dat ik na de lunch nog over het strand wilde lopen, maar had er eigenlijk geen zin in dus heb de rest van de dag in een hangmat gelegen. Om 15h gaat het regenen en houdt niet op. Zit nu te eten en hou even een pauze om dit te typen want het is echt veeeeel! Bord moet toch leeg, dus ga zo weer verder.
Morgen (dinsdag) komt Becci langs, ze was haar kabeltje vergeten van de camera en we hebben in Uvita afgesproken, ze heeft grappig genoeg bij zelfde hostel gereserveerd. Het zit hier trouwens vol met Duitsers! Zo ik ga weer verder eten

Tegenover me zit n stel die niet met elkaar praat, gisteren niet en nu nog steeds niet, beetje akward...

Dinsdag heb ik (prive) yogales gehad van een amerikaanse. Ze was nogal van het praten, dus moest tussendoor steeds haar verhalen aanhoren. De les was ok, ze vertelde dat ze gewend was om aan beginners les te geven en ik merkte dat ze op zoek was naar meer uitdaging. Natuurlijk heel lief, had express al niet gezegd dat ik les geef want wil gewoon een cursist zijn en van haar leren en dat ze gewoon een les geeft zoals altijd. Na de yoga wilde ik een wandeling op het strand maken, al snel kwam er een vrouw naar me toe, vrij gestressd, ze vroeg of ik spaans sprak. Daarna in zeer gebrekkig Engels legde ze me uit dat ze net beroofd was door iemand met een pistool! Ben maar terug gegaan naar het hostel. Daar is er gelijk iemand opzoek gegaan naar de politie. Strandwandeling zat er dus niet in. Dan maar boodscappen doen. De winkel ligt aan de grote weg, waar je dus overeen loopt. Vrachtwagens die met minimaal 60km/h op je af komen en voorbij razen is best spannend. Als ze me niet zien dan zijn echt al mn botten gebroken. Eindelijk veel fruit gevonden, maar het is allemaal nog niet rijp. Ik ben inmiddels goed aan het hostel gewend en mn lichaam is ook blij niet meer midden in de jungle te zijn.

'S middags lig ik in een hangmat te lezen en raak in gesprek met een jongen. Erg getint, amerikaans uiterlijk. Hij is aan het stretchen. Ik vraag of hij hier allang is omdat hij zo getint is en hij kijkt me heel raar aan, blijkt n local te zijn, hahahaha. Hij spreekt best goed engels maar beetje zacht en heb moeite hem te verstaan. Als het donker is gaat hij op het strand in de zee over water wrijven... Door de planton gaaf het lichtgeven. Na even overleg over zn betrouwbaarheid ga ik mee. Becci blijft op de hostel. Hij heeft geen zaklamp mee, heeft blijkbaar goede ogen. Aangezien het op zee onweert en bliksemt is het vrij licht en is het niet goed te zien. Heel indrukwekkend, in het donker op het stran me de zee voor je en je ziet alleen maar bliksem in de verte! Maar toch zie ik allemaal kleine lichtflitsjes, heel grappig. Dan begint hij over of ik getrouwd ben en waarom ik alleen op vakantie ben. En dat je op vakantie gaat 'to have fun'. Ik zei dat ik juist wil chillen en niet op zoek ben naar fun. Hij bleef erover doorgaan en ik vroeg wat hij bedoelde met 'having fun'. Hij bedoelde met meisjes zoenen (etc). Ik moest lachen en zei dat ik dat niet deed (jongens dan). Hij was van mening dat je dat niet kon zeggen want je weet nooit wat er gebeurd. Hij bleef erover doorgaan en toen zei hij; maar je bent Nederlands. Goed ik moest nog harder lachen en zei dat ik echt niet met hem ging zoenen en dat ik naar huis ging. Hij zei dat hij dat het hem daar niet om ging want hij zou dat eerst vragen. (Later begreep ik dat je dat niet kunt weerstaan in zijn ogen). Toen we terugliepen zei hij dat hij niet geloofde dat ik hem niet ging zoenen als hij het vroeg. Hij keek me diep in mn ogen en vroeg, mag ik je zoenen, en ik moest weer hard lachen en zei nee, hij bleef het een paar keer herhalen en toen dacht ik, het is genoeg, en duwde hem weg en zei NEE! Hij, zo, dat zou ik nooit kunnen! En toen zei hij ik heb nog nooit kunnen! Het werd niet vervelend en voelde me niet bedreigt ofzo. Ik vond het vooral erg grappig. Hij drong zich ook niet op, ik heb vooral hard gelachen en voel me gevleid dat een jongen van 22 me zit te versieren hahahaha.

  • 17 September 2014 - 18:07

    Marianne:

    Zo maak je nog wat mee :), maar wel te verwachten...

  • 24 September 2014 - 12:21

    Helma:

    Je bent ook een leuke meid om te zien!
    Wat heerlijk dat je zo geniet, enne van het minder worden van de lenigheid als je een poosje geen yoga hebt gedaan......wij zijn zo stijf als een plank!!!! ; )
    Heb je nog iets nieuws geleerd van de Amerikaanse dame??
    Pas goed op jezelf maar daar ben je al mee bezig volgens mij en geniet!!

    Liefs Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Uvita

Rondtrekken door Costa Rica

Met de rugzak naar Costa Rica om te surfen en te genieten

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2014

Laatste blog

27 September 2014

Vagos Place

22 September 2014

rescue centre

17 September 2014

Tico flirt

15 September 2014

Dag rancho burica
Manja

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4494

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 Oktober 2014

Rondtrekken door Costa Rica

Landen bezocht: