rescue centre - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu rescue centre - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Manja Weijers - WaarBenJij.nu

rescue centre

Blijf op de hoogte en volg Manja

22 September 2014 | Costa Rica, Cahuita

Donderdag ging ik met Becci weer een ritje maken te paard. Naar een waterval. Ik had niet goed doorgegeven, ze dachten dat we onervaren waren dus we kregen twee rustige paarden. Ik vond het wel prima, na de rit op de rancho was ik zo gebroken dat meer zin had in een rustig ritje. Daarnaast heb ik nogsteeds erg veel last van mn lies, scherpe pijn, dus harder dan stapvoets zat er sowieso niet in. De gids was n lieve jongen, veiligheid stond voorrop en daarnaast vertelde hij ook wat over de natuur. We hebben 4keer n rivier moeten oversteken, kwam tot kniehoogte met een enorme stroming, ik vond het wel leuk. Een spannend moment toen mn paard uitglee over de stenen en met hoofd onder ging. Vanwege regenseizoen stond het water erg hoog. We konden niet bij waterval komen. Dus een andere weg om er tegenover te komen. Het pad moest echter wel opnieuw gevormd worden, met kapmes op paard werd de weg gemaakt. Soms was boomstammen aan de kant of doormidden hakken. Was leuk, al hoefde wij niks te doen. Bij waterval 30min gezeten. En weer terug, rit duurde maar 2h en was de 45$ niet echt waard. De gids vond ons zo goed en 'dapper'. Hij had doorgegeven dat deze rit niet meer gedaan kon worden, te gevaarlijk. Becci en ik keken elkaar aan en dachten, dit was niks vergeleken met de eerste rit. Hahaha
'S middags ben ik wat gaan wandelen. Ik moest nog pinnen, had gevraagd wat mn rekening was en had bedacht om 60$ over te houden voor de busrit volgende dag. Heel de middag aan de wandel, en toen ik 's avods ging afrekenen bleek dat het 40$ meer was! Ha ik nog maar 20over voor de reis. Het was donker en 30min naar pinautomaat in het donker zag ik niet zitten. Dan maar morgen in San Jose. Had mijn inmiddels nieuwe reismaatje Marleen (Duits) gevraagd of ik desnoods van haar kon lenen en was geen probleem.

Vrijdagochten om 6h hadden we de bus naar groter busststion, we wilden de bus van 7h hebben. Was helaas vol, dus dan die van 9h. Kon ik mooi pinnen dacht ik, helaas, ging pas 9h open. De bus bleek uiteindelijk 45min vertraging te hebben. Dus 3h later dan gepland in San Jose, gelijk in taxi naar volgend busterminal want om 14h vertrekt bus naar oostkust. Het is inmiddels 13.30. We hebben niet echt tijd om te eten, heb wat broodjes gekocht. Wat een vieze en trieste uitstraling heeft San Jose! Na 3,5h haarspeldbochten ga ik kijken waar we ong zijn. Blijkt dat we 94km gereden hebben en hemelsbreed 50km! In totaal 4h haarspeldbochten gehad, werd er niet goed van. Daarnaast zat er n alien in mn rugleuning (knieen van persoon achter me), die kon niet stilzitten. En bussen zijn gemaakt voor kleine Tico's. Om 19.30h waren we in limon, we moesten nog zeker n uur en hadden al 30min vertraging. Dus toen we eindelijk om 21h aankwamen op bestemming waren we gebroken! De laatste rit duurde 2h langer, over n afstand van denk ik 200km, nog geeneens. Bleek dat de mainroad onder n lawine lag en we om moesten rijden. Wat een pokkeneind! Puerto Viejo is echt n feestdorp, muziek ging tot 3h door, ik werd zoals altijd wakker toen het licht was, 5h. Toch maar oordopjes kopen. Hostel Pagalu is erg degelijk, bedden kraken niet als je je omdraait. Maar ligt middenin dorpje en daarom niet zo'n mooie tuin als mn vorige verblijven. Gelukkig heeft Marleen al vanalles bedacht om te doen, die heeft hier 3 dagen, dus zal me niet vervelen.

Denk dat 90% van de toeristen Duits is, marleen praat ook met iedereen Duits, ze weet dat ik het verstaan, dus vind het niet zo'n probleem, leer ik toch nog een taal!
We zijn naar het rescue centre geweest, erg leuk. Hier worden wilde dieren die gewond of wees zijn opgevangen om terug te zetten in het wild, ook ex huisdieren, maar die zijn vaak zo beschadigd dat terugzetten niet meer kan. Een baby brulaap klom op mn schoot die daar lekker ging liggen. Verder waren er toekans, doodshoofdappjes (eentje dacht dat hij een brulaap was, en ging blijkbaar als ze een middag in de jungle waren proberen te brullen, die moesten ze met n spiegel leren dat hij n andere aap was), krokodil, slangen, vogels, luiaards, uilen, verschillende wilde katsoorten en nig veel meer. Was erg leuk. Toen de rondleiding klaar was begon het te regenen en zijn we terug gegaan. Beetje in het hostel gehangen, daar hebben ze echt geen plek voor (zucht) alleen maar houten banken. Rondgelopen in het dorpje, er hangt hier echt een reggae sfeer, veel Afrikanen met mega afro kapsels en Bob Marley muziek. Ondanks de relaxte uistraling weer ik niet wat ik ervan moet vinden, we zijn gewaarschuwd niet in het donker (17.30h) alleen over straat te gaan. Maandag is er een rondleiding op een eco boerderij en wil eens kijken of ik daar niet paar dagen kan blijven. Heb nog een week te overbruggen, en heb niet zo'n behoefte om veel te reizen, maar dit hostel is ook niet zo uitnodigend.

Zondag zijn we op de fiets naar punta uva gegaan, een erg mooi strand, echt zo'n wit zand met palmbomen strand. Aangezien het zondag was, was het druk, maar maakt het ook wel gezellig. 'Smiddags wat gegeten bij een 'soda', echt belachelijk duur! Een frietje (patatas bravis, ik dacht gebakken aardappeltjes gekruid, mogelijk in omelet, nee gewoon friet) kost 4$ en was het goedkoopst, wilde geen hele maaltijd en zo min mogelijk uitgeven. Het was nog slappe friet ook. Vond het geen fijne plek, maar was het enigste, over bediening was ik ook niet te spreken, ober had een opmerking gemaakt en ik von het echt zo'n gladjanus, blijkbaar kon ik dat niet echt verbergen en kwam hij twee keer excuses maken. Nou was zn opmerking niet zo erg, maar was meer de timing en de manier en daarbij dat ik net de kaart voor mn ogen kreeg. Vond de friet zo vies dat ik echt geen tip wilde geven, maar wordt gewoon automatisch 10% bijgeteld! Een vies frietje voor 4,40$. Daarna weer even op het strand gelegen (dat uitzicht maakte erg veel goed!), dit was mn eerste stranddag en denk ik gelijk de laatste. Maandag ga ik langs een ecoboerderij (vagos place) en wil daar de rest van de week blijven. 'S ochtends werken en 's middags vrij. Het hostel waar ik nu zit, wil ik niet blijven (geen goede sfeer) en alleen een vulkaan staat nog op mn lijstje dus heb nog een kleine week te overbruggen.

  • 22 September 2014 - 12:29

    Marianne:

    Geniet nog van deze week in het mooie land waar het lekker warm is en zoveel te zien, etc.
    Hier in Nederlands is het herfst dus dan weet je het wel...:)

  • 22 September 2014 - 13:36

    Kitty:

    Ha Manja, Klinkt leuk allemaal, en mooie foto's. Ik hoop dat de ecoboerderij wat is......
    Groetjes en je mag nog 2 weken genieten van dit mooie land! Mama

  • 24 September 2014 - 12:32

    Helma:

    Wat een heerlijk reis verslag Manja, je maakt genoeg mee!
    Kan alleen niet terug lezen hoe het pinnen is afgelopen?
    We missen jou en je lessen wel hoor, ga lekker verder genieten wij gaan wel weer werken ; )
    Heel veel plezier op de ecoboerderij ik heb geen idee wat ik daarbij moet denken wat ga je doen, de varkens voeren enzo? Ik lees het graag van je!

    Liefs

    Helma

  • 25 September 2014 - 22:40

    Emmy Rabouw.:

    Hallo Manja. Wat heb jij al veel gezien en mee gemaakt in dat verre land. Leuk om alles te lezen,had ook al van Mama gehoord dat het goed ging met je. Ga nog maar lekker verder genieten van deze mooie vakantie.

    Lieve groet van Emmy.

  • 26 September 2014 - 13:25

    Jos En Agnes:

    Hallo Manja, erg leuk om op deze manier je reis te volgen en we genieten van je verslagen. Je hebt al veel gezien en meegemaakt en leuk om te lezen dat je nu naar de eco-boerderij wilt gaan. We zijn benieuwd hoe het je daar bevalt. In afwachting van je volgende verslag. Geniet er nog lekker van en groetjes van ons
    Jos en Agnes

  • 26 September 2014 - 19:36

    Leon:

    Hoi manja...wat een leuke fleurige bloemetjesjurk heb je aan!!! Zo kennen we je op het PPP toch het beste. Veel plezier in je laatste week. Dat gaat al weer snel. Groetjes...Leon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Cahuita

Rondtrekken door Costa Rica

Met de rugzak naar Costa Rica om te surfen en te genieten

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2014

Laatste blog

27 September 2014

Vagos Place

22 September 2014

rescue centre

17 September 2014

Tico flirt

15 September 2014

Dag rancho burica
Manja

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4486

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 02 Oktober 2014

Rondtrekken door Costa Rica

Landen bezocht: